Wednesday 7 November 2012

jenayah rogol


SATU HARI SATU KELAHIRAN

Yang Arif, saya melakukan perbuatan itu kerana tidak tahan melihat dia mandi berbogel, ditambah lagi ketika itu bekas isteri saya sedang berada di hospital melahirkan anak bongsu kami”-keratan akhbar



Salam masyarakat sejagat, salam manis untuk semua pembaca. Sedar tak sedar sekarang ni kita berada pada hampir penghujung tahun 2012 kan kawan-kawan. Semakin hari umur makin meningkat, dunia makin membangun, alam sejagat semakin berkembang. Tapi …ada satu benda yang tak sedap di telinga yang kian menjadi buah mulut kita saban hari. Semakin meningkat hari, umur, perkembangan, ada juga lah satu benda ni tetap nak ikut meningkat. JENAYAH. Time ni juga lah pak cik jenayah ni nak ikut naik sama ye kawan-kawan. Please my dearest friends…say NO to pak cik JENAYAH ni ^_^ . kenapa? 

Kadang-kadang tu kita lihat pada akhbar dan berita, bukan sahaja kanak-kanak malahan golongan ok upon ada yang menjadi mangsa. Cuba renungkan sekejap. Kalau lah sehingga zaman sekarang pon sudah ada kes-kes yang berat seperti ni. Apa akan jadi pada dunia yang akan datang. Kita hidup kat dunia ni kena lah buat benda-benda baik kan kawan-kawan. 



Jenayah ni bukan benda baik kawan-kawan. Ni perkara mazmuh.buruk. kalau ada cepat-cepat hindarkan. Hari ni nak cerita sedikit tentang jenayah ROGOL. Haha.bila sebut pon dah gerun kan? . . terutama pada kaum hawa.. memang perkara yang paling membimbangkan bagi orang-orang perempuan ni. Sebab mereka lah mangsanya kepada lelaki-lelaki yang rakus dan tidak menahan nafsu tu. 

Selangkah kita melakuakan perkara ni kawan-kawan akan membawa kepada sikap-sikap buruk yang lain yang dipandang oleh orang lain. Wujudnya kes pembuangan bayi. Awok semua tak kesian ke kat bayi-bayi comel tuh? Ha,kan dah jadi kes lain. Timbul lagi jenayah di negara kita ni.
Cuba tengok statistik jenayah rogol ni kat Malaysia :

TAHUN
2009
2010
PERATUS KENAIKAN/ PENURUNAN (%)
NEGERI
PULAU PINANG
10
18
+44.4%
KEDAH
9
10
+10%
PERLIS
1
0
-100%
PERAK
9
13
+30.8%
SELANGOR
67
81
+17.3%
KUALA LUMPUR
17
30
+43.3%
N. SEMBILAN
13
18
+27.8%
MELAKA
16
10
-37.5%
JOHOR
26
34
+23.5%
PAHANG
16
7
-56.25%
TERENGGANU
4
2
-50%
KELANTAN
1
15
+93.3%
SABAH
12
13
+7.7%
SARAWAK
2
6
+66.7%


So, kawan-kawan…….fikir-fikirlah.

“ dan dijadikan kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang lelaki atas orang perempuan dan juga kerana orang lelaki telah membelanjakan( memberi nafkah ) sebahagian daripada harta mereka”an-Nisa’ : 34


Oleh itu kaum adam, moh pakat-pakat kita nasihat kawan-kawan kita. Masyarakat kita. Warganegara kita. Untuk jauhi sifat yang tak bermoral lagi terkutuk di sisi Allah Ta’ala. Di jadikan kaum adam itu untuk melindungi wanita, bukan dikejami dan dizalimi.


And kalau dah tak sabar sangat tu nak lepas nafsu kawan-kawan, ada jalan yang terbaik..KHAWIN LAH ^_^
Tengok..gembira kan kak Irma Hasmie kita ^_^ ..bila dah ada jalan baik






Dapat lah bayi secomel ini …………...


akhir kalam untuk kawan-kawan yang berwawasan and manis-manis belaka. hiasilah akhlak semanis yang mungkin. ingat. say NO to pak cik  JENAYAH ni ye.. sekian ~                                          

No comments:

Post a Comment